OGÓLNE WARUNKI DOSTAW  z dnia 01.01.2022

§1 ZAKRES OBOWIĄZYWANIA

1.1.       Niniejsze Ogólne Warunki Dostaw (zwane dalej OWD) stanowią ogólne warunki umów w rozumieniu Art. 384 Kodeksu Cywilnego i w powyższym zakresie regulują warunki dostaw dokonywanych przez Renoplast Sp. z o.o. (zwany dalej Dostawcą) z jakimkolwiek odbiorcą, innym niż konsumentem (zwanym dalej Odbiorcą) w zakresie sprzedaży wyrobów produkowanych przez Dostawcę objętych ofertą handlową, (zwanych w dalszej części Wyrobami), lub towarów handlowych sprzedawanych przez Dostawcę w ramach działalności swojego przedsiębiorstwa, nie będących jednakże jego produktami (zwanych dalej Towarami).

1.2.       Warunki niniejsze wyczerpują wszelkie zobowiązania stron. Wszelkie odstępstwa w OWD nie będą ważne i obowiązujące z wyjątkiem tych, które zostały przez Dostawcę stwierdzone pismem.

§2. Ceny

2.1.       Ceny zawarte w aktualnym cenniku wyrobów i towarów wysyłanym do Odbiorcy są wiążące do czasu powiadomienia przez Dostawcę o ich zmianie.

2.2.       Dostawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen o czym powiadomi Odbiorcę każdorazowo minimum 14 dni kalendarzowych przed planowaną zmianą.

2.3.       Ceny zawarte w cenniku są cenami netto ujęte w złotych polskich (PLN), nie obejmują podatku od towaru i usług, o który będą każdorazowo powiększone.

2.4.       Ceny podane w cenniku nie zawierają kosztów transportu.

§3. Zamówienia

3.1.       Dostawca realizuje sprzedaż wyrobów i towarów na podstawie prawidłowo złożonego zamówienie przez Odbiorcę.

3.2.       Odbiorca składa zamówienie w formie elektronicznej pod adresem email: zamowienia@renoplast.pl wskazując: Odbiorcę/płatnika, asortyment, ilość, jednostkę miary, cenę zamawianego towaru, adres dostawy oraz osobę kontaktową.

3.3.       Dostawca zobowiązuje się dostarczyć zamówione wyroby/towary na swój koszt do określonego w zamówieniu miejsca dostawy na terenie RP, jeśli minimalna wartość zamówionych towarów wynosi 3000 PLN netto. W przypadku zamówień poniżej tej wartości, koszty transportu ponosi Odbiorca.

3.4.       Dostawca nie ponosi odpowiedzialności za błędy lub/i braki popełnione przez Odbiorcę w treści zamówienia i ma prawo obciążyć odbiorcę kosztami produkcji i transportu powstałymi wskutek takiego błędu.

3.5.       Dostawca zastrzega sobie prawo do częściowej realizacji zamówienia, przy jednoczesnym niezwłocznym określeniu terminu dostawy pozostałej partii zamówienia.

3.6.       Dostawca może odmówić przyjęcia zamówienia lub jego części w razie okoliczności uniemożliwiających jego realizacje, takich jak niedostępność wyrobów/towaru, błędnie złożone zamówienie, zaległości w płatnościach, przekroczenie limitu kupieckiego itp.

3.7.       Zamówienia złożone na wyroby specjalne muszą być przedpłacone przed przystąpieniem Dostawcy do realizacji takiego zamówienia. Wyroby te zostały oznaczone w aktualnym cenniku gwiazdką.

§4. Terminy i warunki dostawy

4.1.       Dostawca zobowiązuje się do dostarczenia zamówionych wyrobów/towarów w terminie określonym w potwierdzeniu zamówienia.

4.2.       Odbiorca zobowiązuje się do odbioru przedmiotu zamówienia.

4.3.       Dostawy organizowane przez Dostawcę mogą być realizowane bezpośrednio na adres Odbiorcy lub adres jego punktów handlowych lub na inny adres na ternie RP,  wskazany w zamówieniu przez Odbiorcę.

4.4.       W przypadku podania przez Odbiorcę błędnego adresu dostawy, Dostawca ma prawo obciążyć Odbiorcę wszystkimi wynikającymi z tego faktu kosztami.

§5. Ochrona danych osobowych

5.1.       Administratorem danych osobowych przetwarzanych w procesie przetwarzania danych jest: Renoplast Sp. z o.o. z siedzibą w Żywcu, ul. Fabryczna 14.

5.2.       W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych mogą się Państwo kontaktować pisemnie na adres siedziby lub na adres email: rodo@renoplast.pl

5.3.       Dane osobowe przetwarzane będą w celu:

- zawarcia umów, w tym zapewnienie należytej jakości usług, obsługa procesu reklamacyjnego oraz dokonywanie rozliczeń w czasie trwania umowy lub do jej zakończenia,

- wypełnienia przepisów prawnych, wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa(m.in. ustawy o ochronie osób i mienia),przepisów podatkowych i z zakresu rachunkowości,

- zgodnie z wyrażoną przez Państwa zgodą na przetwarzanie danych osobowych w ramach prowadzonego marketingu bezpośredniego usług własnych, podtrzymania relacji z klientem m.in. w formie udzielenia odpowiedzi na zapytanie,

- tworzenia zestawień, analiz i statystyk,

- zapewnienia obsługi płatniczej, archiwizacja danych, windykacja należności,

- weryfikacji wiarygodności finansowej oraz zdolności spłaty zobowiązań przy zawarciu, przedłużeniu lub rozszerzeniu zakresu tej lub kolejnej umowy- dotyczy to także danych, które pozyskaliśmy z innych źródeł ,a jeśli zawierają Państwo z nami kolejną umowę-Państwa danych posiadanych już przez nas przed jej zawarciem.

5.4.       Dane osobowe będą udostępnione:

- organom władzy publicznej w zakresie, w jakim są one uprawnione do ich otrzymania na podstawie przepisów prawa,

- podmiotom przetwarzającym dane w naszym imieniu na podstawie zawartych z nimi umów, w tym umów powierzenia tj. firmy obsługujące nasze systemy informatyczne, podatkowe ,fakturowanie i rozliczanie umów, usługi rachunkowe i prawne, firmy pośredniczące w sprzedaży naszych usług, świadczące usługi płatnicze (banki), nabywające od nas wierzytelności, prowadzące obsługę kurierską i pocztową.

5.5.       Podanie danych osobowych jest dobrowolne jednak niezbędne do wykonania i realizacji umów.

5.6.       Podmiotowi, którego dane są przetwarzane przysługuje prawo:

- dostępu do treści swoich danych osobowych, żądania ich sprostowania lub usunięcia,

- ograniczenia przetwarzania,

- przenoszenia danych,

- cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,

- wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych zgodnie z art. 77 i art.79 na adres: ul. Stawki 2 ,00-193 Warszawa gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących, narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych.                                                

5.7.       Podane dane osobowe będą przetwarzane przez okres nie dłuższy niż jest to niezbędne do realizacji celów. Dane nie są i nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy.

§ 6. SIŁA WYŻSZA

6.1.       Dostawca nie ponosi odpowiedzialności z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania dostawy , w razie, gdy to niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest następstwem siły wyższej.

6.2.       Przez pojęcie siły wyższej strony rozumieją zdarzenie nagłe, którego nie można było przewidzieć przy zachowaniu staranności wymaganej w stosunkach kupieckich (art.355 §2 k.c.), które jest zewnętrzne zarówno w stosunku do Odbiorcy jak i do Dostawcy i któremu nie mogli się oni przeciwstawić , działając z należyta starannością.

6.3.       Zdarzeniami siły wyższej w rozumieniu niniejszej umowy są w szczególności : decyzje organów Państwa, gwałtowne rozruchy, zamieszki , trzęsienie ziemi, powodzie, huragany, epidemia i inne zdarzenia elementarnych sił przyrody, których strony nie mogą przezwyciężyć , a których ponadto nie przewidziały i nie mogły przewidzieć i które są zewnętrzne w stosunku do ich samych i ich działalności.


§7. Gwarancje i Reklamacje

Reklamacje dotyczące niezgodności ilościowej, rodzajowej lub uszkodzenia powstałe w transporcie.

7.1.             Dostawca nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia powstałe podczas rozładunku i wadliwego składowania oraz za straty wynikające z nieprawidłowego transportu w ramach „odbiorów własnych”.

7.2.       Dostawca będzie rozpatrywać reklamacje ilościowe, rodzajowe i uszkodzeń w transporcie w możliwie krótkim terminie. W przypadku uznania reklamacji uzupełnienie brakującej ilości, wymiana uszkodzonych wyrobów/towarów nastąpi w możliwie najkrótszym terminie, potrzebnym do wyprodukowania i/lub dostarczenia towaru/wyrobu.

7.3.       Odbiorca jest każdorazowo zobowiązany do dokładnego sprawdzania dostarczanych przez spedytorów dostaw zamówionych towarów/wyrobów, pod kątem ich ewentualnego uszkodzenia lub zagubienia podczas transportu. W przypadku uszkodzenia bądź braków Odbiorca winien sporządzić protokół z udziałem przewoźnika lub dokonać odpowiedniej adnotacji w dokumentach przewozowych lub poinformować Dostawcę za pomocą wiadomości email do 3 dni kalendarzowych liczonych od daty dostawy, co umożliwi Dostawcy prawidłowe przeprowadzenie procedury reklamacyjnej. Brak protokołu, adnotacji czy informacji przekazanej przez email będzie rozumiany jako potwierdzenie Odbiorcy otrzymania dostawy bez uszkodzeń i zastrzeżeń.

Reklamacje dotyczące jakości wyrobów/towarów.

7.4.       Za właściwie zgłoszoną reklamacje uważa się zgłoszenie na adres mailowy reklamacje@renoplast.pl do Dostawcy łącznie z kompletem wymaganych dokumentów:

     -  dokument potwierdzający zakup zakwestionowanego wyrobu/towaru

     - zgłoszenie reklamacyjne zawierające opis przedmiotu reklamacji wraz z           materiałami dodatkowymi, jak np. zdjęcia.

7.5.       Termin rozpatrzenia reklamacji wynosi 14 dni roboczych od daty wpłynięcia kompletnego zgłoszenia reklamacyjnego licząc od następnego pełnego dnia. Dostawca zastrzega, że czas rozpatrzenia reklamacji może ulec zmianie w przypadku, kiedy w celu wyjaśnienia przyczyny usterki/wady konieczne będzie wykonanie badań, oceny technicznej kwestionowanego wyrobu/towaru lub wizji lokalnej w miejscu wystąpienia usterki. Dostawca nie rozpatrzy reklamacji w przypadku, kiedy Odbiorca odmówi współpracy w zakresie wyjaśnienia przyczyn zaistniałej reklamacji.

7.6.       Reklamacji nie podlegają usterki/wady wyrobów/towarów wynikające z zastosowania ich niezgodnie z :

     - przeznaczeniem

     - instrukcją zastosowania lub/i kartą techniczną.

Gwarancja.

7.7.       Wyroby objęte są Standardową Gwarancją Dostawcy, natomiast towary objęte są gwarancja producenta, o ile  umową handlową  nie uregulowano inaczej.

7.8.       Warunki Standardowej Gwarancji zamieszczone są na stronie internetowej  pod adresem www.renoplast.pl.

7.9.       Odpowiedzialność Dostawcy z tytułu uzasadnionej (uznanej przez Dostawce) reklamacji sprowadza się do wymiany wyrobu/towaru na wolny od wad lub wystawienia faktury korekty na reklamowany wyrób/towar.

7.10.     Kosztem (dojazd, praca specjalisty, badania, itp.)  wezwania do nieuzasadnionej reklamacji (nie uznanej przez Dostawce) Dostawca obciąży Odbiorcę.